Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem znajdującym się pomiędzy felgą a zawieszeniem. Jej budowa przekłada na stabilne zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki wykorzystaniu w jej wnętrzu łożyska, zapewnia możliwość swobodnego obrotu koła. To właśnie łożysko jest najczęstszym powodem awarii piasty. Starsze modele samochodów wykorzystują piasty z wymiennymi łożyskami, co może zmniejszać koszty naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Zamocowanie nowego łożyska w piaście wymaga wysokiej precyzji oraz profesjonalnej prasy. Łożysko niewłaściwie wprasowane w piastę w krótkim czasie traci swoje właściwości. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zespolone z łożyskami. Dzięki temu znacząco skraca się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego osadzenia łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są drgania kół oraz elementów układu kierowniczego podczas jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas obrotów koła. Uszkodzenie piasty może pojawić się podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół przyspiesza zużycie łożyska.
Piasta koła OPTIMAL 04-P535 to artykuł o numerze OPM04P535. Kod EAN przypisany do tego produktu to 4058787283624. Miejscem zabudowy piasty jest Oś tylna. Średnica otworu piasty wynosi 112 mm. Zewnętrzna średnica produktu to 142 mm.
OPTIMAL to przedsiębiorstwo niemieckie, założone w 1992 r., które znane jest zwłaszcza z wysokiej jakości łożysk samochodowych. Oprócz tego, od samego początku działalności, zajmuje się produkcją elementów układu zawieszenia. Produkty OPTIMAL są dedykowane do pojazdów produkcji europejskiej, japońskiej, koreańskiej i amerykańskiej i sprzedawane w Europie, obu Amerykach i Azji. Części z logo OPTIMAL posiadają liczne certyfikaty oraz spełniają szereg bardzo restrykcyjnych norm, m.in. ISO czy TÜV.