Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana także pompą wody, pozwala na odpowiedni obieg płynu chłodniczego w układzie. Napęd na pompę wody jest przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe oraz pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy dokonywać jej wymiany wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa wody występuje jako osobny podzespół, niezwiązany z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, dotyczących serwisu i wymiany pompy. Pompa wody ulega zużyciu. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźny bądź za bardzo naprężony pasek oraz zużyte wałki napinające przyspieszają zużycie pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia obniżają żywotność pompy. Typową awarią pompy jest jej rozszczelnienie, powodujące wyciek płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na samej pompie, ale również pomiędzy pompą a blokiem silnika. Obniżenie wydajności pracy pompy objawia się poprzez wahania temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie jest zachowana na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu sygnalizuje jego wzrosty, to pompa może nie być już w stanie pracować wystarczająco skutecznie. O awarii pompy może świadczyć również głośny metaliczny dźwięk wydobywający się z komory silnika. Użytkowanie samochodu z niesprawną pompą wody grozi przegrzaniem oraz zatarciem silnika.
Pompa wody FRECCIA WP0178 to artykuł numer FREWP0178.
FRECCIA to marka włoska, założona w San Vittore w 1923 r. W bardzo krótkim czasie firma stała się jednym z najważniejszych włoskich producentów elementów silnika. FRECCIA jest szczególnie znana z produkcji zaworów do silników samochodowych i motocyklowych. Dzięki wysokiej jakości produktom oraz dużej staranności wykonania, części marki FRECCIA cieszą się dużą popularnością wśród klientów indywidualnych. Asortyment firmy jest wciąż poszerzany i obecnie znajdują się w nim oprócz zaworów ssących
i wydechowych również prowadnice, popychacze oraz inne komponenty układów napędowych.