Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana także pompą wody, pozwala na odpowiedni obieg płynu chłodniczego w układzie. Napęd na pompę wody jest przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe i pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy dokonywać jej wymiany wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa cieczy chłodzącej występuje jako osobny podzespół, niepołączony z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, dotyczących serwisu i wymiany pompy. Pompa wody zużywa się w trakcie pracy. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźny bądź za bardzo naprężony pasek oraz zużyte wałki napinające przyspieszają zużycie pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia obniżają żywotność pompy. Częstą awarią pompy jest jej rozszczelnienie, powodujące wyciek płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na korpusie pompy, ale również pomiędzy pompą a blokiem silnika. Obniżenie wydajności pracy pompy objawia się poprzez wahania temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie utrzymuje się na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu sygnalizuje jego wzrosty, to pompa może nie być już w stanie pracować wystarczająco skutecznie. O awarii pompy może świadczyć również głośny metaliczny dźwięk słyszalny podczas pracy podzespołu. Poruszanie się samochodem z niesprawną pompą wody grozi przegrzaniem oraz zatarciem silnika.
Pompa wody SKF VKPC 83434 to artykuł numer 0369VKPC83434. Do produktu przypisano kod EAN 7316574361939.