Twój produkt
jest już w koszyku
Dostępność
Zadaniem świecy zapłonowej jest generowanie iskry, koniecznej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy umieszczone są dwie elektrody, które są źródłem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Wysoka temperatura rzędu 450-850 stopni Celsjusza sprawia, że warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece ulegają zużyciu, dlatego co około 30-60 tys. km konieczna jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować skutecznie, w efekcie czego część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – negatywnie wpływa na wytrzymałość katalizatora oraz innych podzespołów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem spadku osiągów silnika oraz podwyższonego spalania. Wywołują również problemy z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie w trakcie jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na niskich obrotach silnika. Tankowanie paliwa złej jakości, spalanie oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa DENSO K20TT to artykuł o numerze 0382K20TT. Do produktu przypisany został kod EAN 42511046047. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16.
Numer artykułu: | 0382K20TT |
EAN: | 42511046047 |
Masa [g] | 43 |
świeca zapłonowa | 1 elektroda masowa |
Rozmiar klucza | 16 |
średnica [mm] | 14 |
Rozmiar gwintu 1 | 19 |
Moment dokręcenia [Nm] | 22 |