Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia klimatyzacji do LEXUS GS

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Gwint zewn. [mm]: M11 x 1, Ilość biegunów: 3
268,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 3/8-24UNF, Ilość połączeń dla włącznika ciśnieniowego: 3
84,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czynnik chłodzący: R134a
73,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
56,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 5, Wymiar gwintu: M11 x 1 mm, Ilość biegunów: 3
78,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LEXUS

Czujnik ciśnienia klimatyzacji w aucie LEXUS GS – za co odpowiada?

Czujnik ciśnienia klimatyzacji nazywany jest inaczej presostatem. Odpowiada on za ciśnienie minimalne i maksymalne, a także za sterowanie wentylatorami znajdującymi się w chłodnicy auta LEXUS GS. Ten drobny element przede wszystkim zabezpiecza sprężarkę przed uszkodzeniami czy zatarciem w razie niedostatecznej ilości czynnika chłodniczego.

Po czym rozpoznać uszkodzenie czujnika klimatyzacji w samochodzie LEXUS GS?

Objawy uszkodzenia czujnika ciśnienia klimatyzacji w pojazdach LEXUS GS będą najbardziej widoczne podczas upałów. Występują wtedy problemy takie jak brak pracy wentylatorów czy dalsze, nieefektywne działanie układu klimatyzacji bez czynnika. W takich warunkach temperatura we wnętrzu samochodu może być nie tylko niekomfortowa, lecz także niebezpieczna dla kierowcy. Inne oznaki awarii to brak załączania się sprężarki oraz wszelkie wycieki czynnika w gnieździe styków. Przez uszkodzenie czujnika ciśnienia klimatyzacji wydajność chłodzenia w aucie jest mniejsza – układ może także w ogóle się nie uruchamiać.

LEXUS GS – rodzaje czujników ciśnienia klimatyzacji

Na rynku dostępne są dwa rodzaje czujnika ciśnienia klimatyzacji: analogowe i cyfrowe. Presostaty analogowe działają na zasadzie wysyłania sygnałów do klimatyzacji. Informują o ilości czynnika chłodzącego, dzięki czemu regulują pracę klimatyzacji w samochodzie. W przypadku czujników cyfrowych generowane są sygnały PWM, które przekazywane są do sprężarki i wentylatorów. Czujniki cyfrowe mają za zadanie kontrolować zachowanie klimatyzacji i wyłączać ją w razie jakichkolwiek awarii.