Powiadom mnie o dostępności

Przewody klimatyzacji do VW PASSAT VII (B7)

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ogrzewanie/chłodzenie: od osuszacza do parownika, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniaj...
699,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ogrzewanie/chłodzenie: od parownika do osuszacza
879,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Przewody klimatyzacji w samochodzie VW PASSAT VII (B7) – ważny element

Kluczowe elementy układu klimatyzacji samochodowej to oczywiście chłodnica, kompresor, parownik czy filtr osuszacz. Niekiedy niedoceniana bywa rola przewodów klimatyzacji, dzięki którym czynnik chłodniczy oraz olej są transportowane po całym układzie. W samochodzie VW PASSAT VII (B7) szczelność przewodów klimatyzacji jest nieodzowna do prawidłowego działania tego systemu.

Awarie przewodów klimatyzacji w samochodzie VW PASSAT VII (B7)

Podobnie jak w większości współczesnych aut osobowych, w pojazdach VW PASSAT VII (B7) przewody klimatyzacji narażone są na usterki, a konkretnie na powstawanie nieszczelności. Czynnik chłodniczy jest gazem. Nawet niewielka luka wynikająca z uszkodzenia powierzchni przewodu, końcówki przewodu czy złączki przyłączeniowej przyczynia się do ulatniania czynnika, co w szybkim tempie (zależnym od rozmiaru powstałej nieszczelności) powoduje pogorszenie jakości pracy układu klimatyzacji.

VW PASSAT VII (B7) – objawy usterki przewodów klimatyzacji

Coraz słabsze chłodzenie, niepokojące dźwięki dochodzące z nawiewów po uruchomieniu układu klimatyzacji to podstawowe objawy mogące świadczyć o usterce przewodów klimatyzacji. Nie możemy mieć jednak wówczas całkowitej pewności, że to właśnie w przewodach powstała nieszczelność. Równie często zdarza się ona w chłodnicy klimatyzacji. Aby ustalić źródło problemu, należy poddać pojazd VW PASSAT VII (B7) badaniu w warsztacie. Mechanicy najczęściej wykorzystują do tego specjalny barwnik UV, wskazujący miejsce wycieku. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przewodu klimatyzacji rekomendowana jest jego wymiana na nowy podzespół.