3 produkty
Wybierz auto
ABA0180160031
Wymiary radiatora: 766x334x16
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
217,96
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
217,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0409940240
Dla numeru oe: 80110tf0003
Wymiary radiatora: 766 x 334 x 16 mm
Rozwiń więcej danych
366,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
366,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
044635943
Grubość [mm]: 16
Szerokość [mm]: 318
Rozwiń więcej danych
309,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
309,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach HONDA CR-Z zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie HONDA CR-Z została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie HONDA CR-Z jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie HONDA CR-Z może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.