3 produkty
Wybierz auto
NIS941288
Materiał: Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osuszaczem
Rozwiń więcej danych
509,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
509,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIS941203
Opcja wyposażenia: First fit
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
437,63
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
437,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL822638
Ciężar [kg]: 3.1
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
425,76
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
425,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach JEEP COMPASS II zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie JEEP COMPASS II została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie JEEP COMPASS II jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie JEEP COMPASS II może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.