3 produkty
Wybierz auto
HAR614545
Długość sieci [mm]: 690
Szerokość sieci [mm]: 275
Rozwiń więcej danych
197,47
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
197,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044635315
Grubość [mm]: 16
Szerokość [mm]: 300
Rozwiń więcej danych
255,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
255,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
040994498
Wymiary radiatora: 690 x 275 x 25 mm
Materiał: Aluminium
278,53
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
278,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach NISSAN MICRA II zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie NISSAN MICRA II została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie NISSAN MICRA II jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie NISSAN MICRA II może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.