14 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0409940103
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 044635413
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYCCSVV003
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAG350203914000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAXAC803653
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAXAC827270
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA0520160007
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 044635739
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR667124
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HCC260486
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: DELCF20316
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040994525
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MALAC227000S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MALAC497000S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W pojazdach VOLVO S60 I zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie VOLVO S60 I została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie VOLVO S60 I jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie VOLVO S60 I może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.