3 produkty
Wybierz auto
0409940491
Wymiary radiatora: 698 x 416 x 16 mm
527,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
527,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAXAC830124
Grubość [mm]: 16
Szerokość [mm]: 437
Rozwiń więcej danych
232,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
232,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NRF350349
Grubość [mm]: 16
Szerokość [mm]: 437
Rozwiń więcej danych
363,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
363,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach VW PHAETON zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie VW PHAETON została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie VW PHAETON jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie VW PHAETON może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.