Powiadom mnie o dostępności

Zawory rozprężne klimatyzacji do FORD ESCORT VI

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rozmiar gwintu 1: 17.75, Rozmiar gwintu 2: 8.61, ID kompresora: TBF 1,5
60,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
97,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z kołnierzem, Czynnik chłodzący: R134a
138,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Zawór rozprężny klimatyzacji – do czego służy w samochodzie FORD ESCORT VI?

W samochodzie FORD ESCORT VI zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie FORD ESCORT VI reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.

FORD ESCORT VI – objawy uszkodzenia zaworu rozprężnego klimatyzacji

Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie FORD ESCORT VI, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.

Przyczyny awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w pojazdach FORD ESCORT VI

Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie FORD ESCORT VI są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.