9 produktów
Wybierz auto
Nr art: ASH4507710
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV45710
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ASH4507701
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASH4507711
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0426BE701
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0426BE710
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SWA86926218
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0493ADS77611
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040126218
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Prawidłowe napięcie paska rozrządu jest kluczowe dla poprawnej pracy silnika w samochodzie SUBARU LEGACY. Pasek przenosi napęd z wału korbowego na wałki rozrządu. O jego prawidłowe napięcie dba napinacz paska rozrządu, którego usterki mogą spowodować duże szkody w silniku. Nadmierny luz na napinaczu może doprowadzić do tzw. przeskoczenia paska rozrządu, które zaburzy synchronizację układu, doprowadzając do uderzenia tłoka w zawory. Taka sytuacja wiąże się z koniecznością przeprowadzenia remontu silnika.
Prawidłowo pracujący napinacz paska rozrządu w samochodzie SUBARU LEGACY nie powinien być zbyt luźny, ale też nie powinien generować zbyt mocnego napięcia paska. Sprawdzając stan napinacza warto zacząć od weryfikacji poprawności jego ustawienia. W dalszej kolejności należy sprawdzić stopień dokręcenia. Ślady nadmiernego zużycia napinacza jak i zły stan paska rozrządu sugerują konieczność wymiany obu tych elementów.
Napinacz paska rozrządu stosowany w samochodzie SUBARU LEGACY posiada wskaźniki, które należy dopasować ze wskaźnikami obecnymi na powierzchni bloku silnika. Są to specjalne nacięcia lub strzałki. Przed założeniem paska napinacz powinien być przykręcony lekko. Dopiero po tej procedurze należy przykręcić go przewidzianym przez producenta pojazdu momentem, do czego najlepiej zastosować klucz dynamometryczny.