7 produktów
Wybierz auto
VIJ11091711901
124,02
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
124,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ11091796201
Strona zabudowy: Strona wylotowa
478,25
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
478,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ11091796101
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
587,50
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
587,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV104409
Strona zabudowy: Z lewej
Tryb pracy: Elektro-hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
2 060,61
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
2 060,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV104410
Strona zabudowy: Z prawej
Tryb pracy: Elektro-hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
2 039,39
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
2 039,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217046
Ilość zębów: 25
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
861,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
861,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217052
Ilość zębów: 25
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
940,55
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
940,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach AUDI A8 D3 jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu AUDI A8 D3, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie AUDI A8 D3 to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.