4 produkty
Wybierz auto
256,97
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
256,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYRKZTY004
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
215,87
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
215,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEP217017
Ilość zębów: 36
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
622,23
zł/szt.
Kraków: pt. 04.04
U ciebie: pt. 04.04
622,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV39SKV504
212,44
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
212,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach TOYOTA COROLLA VIII jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu TOYOTA COROLLA VIII, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie TOYOTA COROLLA VIII to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.