11 produktów
Wybierz auto
BGACS4573
459,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
459,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych, dla zaworów wydechowych
Rozwiń więcej danych
366,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM712
Strona zabudowy: Strona wylotowa
596,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
596,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Norma emisji spalin: Euro 5
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
481,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
481,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM711
Strona zabudowy: Wlot
417,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
417,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Norma emisji spalin: Do euro 4
Rozwiń więcej danych
442,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
442,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM999
585,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
585,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0445428011810
446,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
446,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0460CM052109
Strona zabudowy: Strona wylotowa
308,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052110
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Średnica [mm]: 38.5
Rozwiń więcej danych
298,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007799
Strona zabudowy: Strona wylotowa
445,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów PEUGEOT BIPPER mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach PEUGEOT BIPPER, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut PEUGEOT BIPPER, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu PEUGEOT BIPPER, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.