19 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0339411013310
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294001362
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415043110
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SAC2295002019
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415058310
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415066710
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350836542
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415061509
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350836221
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAL836746
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350836545
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SAC2294002290
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415064409
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LUK415087709
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LUK415089509
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LUK415085709
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562295000675
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LUK415089410
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LUK415058610
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu AUDI Q3 I, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu AUDI Q3 I. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.