5 produktów
Wybierz auto
TOP621861
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze złączem kablowym, złącze kablowe wsuwane
Rozwiń więcej danych
117,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.02
117,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR2486
Wymiar gwintu: 12 x 8,5, plug-in connect.sys.
Materiał: Tworzywo sztuczne
110,63
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
110,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30353
Wymiar gwintu: 12 x 8,5, plug-in connect.sys.
Materiał: Tworzywo sztuczne
118,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.02
118,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS51756
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.4
Rozwiń więcej danych
95,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.02
95,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC6284600788
213,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.02
213,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że KIA CERATO III jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie KIA CERATO III są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie KIA CERATO III zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie KIA CERATO III, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.