6 produktów
Wybierz auto
Producenci
ABS51712
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 22.22
Rozwiń więcej danych
164,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
164,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC6284600873
168,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
168,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRMC10005
Otwór o śr [mm]: 15.89
Wymiar gwintu: 10 x 1
Rozwiń więcej danych
152,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
152,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX460118
Gwint wewnętrzny [mm]: 9
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
85,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
85,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05501081C100
Ciężar [kg]: 0.455
136,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
136,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30307
Otwór o śr [mm]: 15.89
Wymiar gwintu: 10 x 1
Rozwiń więcej danych
117,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
117,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że OPEL ANTARA jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie OPEL ANTARA są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie OPEL ANTARA zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie OPEL ANTARA, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.