7 produktów
Wybierz auto
Producenci
SAC6284600705
284,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 24.12
284,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABS45017
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15.87
Rozwiń więcej danych
182,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
182,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
300,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
300,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
213,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 24.12
213,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL2116015
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
286,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAMF30365
Wymiar gwintu: 12 x 9,1
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
165,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
165,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR2498
Wymiar gwintu: 12 x 9,1
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
154,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 24.12
154,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że OPEL MOKKA jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie OPEL MOKKA są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie OPEL MOKKA zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie OPEL MOKKA, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.