Powiadom mnie o dostępności

Wysprzęgliki do ALFA ROMEO 146

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 165

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z tulejką, z dzwignią

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

78,13

zł/szt.

Kraków: pt. 07.02

U ciebie: pt. 07.02

78,13

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Dla numeru oe: 211771

80,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 04.02

80,70

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 18

Długość [mm]: 164, 165

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

97,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 04.02

97,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

66,96

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 04.02

66,96

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do ALFA ROMEO 146

Wysprzęglik samochodzie ALFA ROMEO 146

W układzie sprzęgłowym samochodu ALFA ROMEO 146 zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.

Jak działa wysprzęglik centralny w samochodzie ALFA ROMEO 146?

Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu ALFA ROMEO 146 powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.

ALFA ROMEO 146 – objawy awarii wysprzęglik

Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie ALFA ROMEO 146 można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.