5 produktów
Wybierz auto
Chłodnica oleju silnikowego to jeden z kluczowych elementów układu chłodzenia silnika. Pełni ona bardzo ważną funkcję – odprowadza ciepło z oleju silnikowego, który podczas pracy nabiera bardzo wysokiej temperatury. Chłodnica tego układu jest praktycznie bezobsługowa. Kierowcy przypominają sobie o jej istnieniu, dopiero kiedy dojdzie do usterki. Uszkodzenia chłodnicy oleju nie można bagatelizować, ponieważ może powodować poważne problemy z działaniem jednostki napędowej.
Najczęściej uszkodzenie chłodnicy oleju można rozpoznać po wycieku oleju. Przecieki mogą być widoczne na zewnętrznej części chłodnicy lub pod samochodem. Na problemy z tym komponentem może wskazywać również nadmierna temperatura silnika. Kiedy olej dostaje się do płynu chłodniczego lub odwrotnie, wynikiem tego mogą być pęknięcia lub uszkodzenia uszczelek. Dodatkowo na konieczność wymiany chłodnicy może wskazywać zmiana barwy, zapachu i konsystencji płynu chłodniczego, a także zarastanie się korka do zbiorniczka gęstą, brązową mazią.
Chłodnica oleju silnikowego nie wymaga specjalnych zabiegów konserwacyjnych. W przypadku tego komponentu wystarczy dbać o regularne przeglądy oraz utrzymanie odpowiedniego poziomu płynów eksploatacyjnych. Systematycznie powinno sprawdzać się ilość oleju silnikowego i płynu chłodzącego. Uszkodzenie chłodnicy spowodowane jest zazwyczaj korozją, uderzeniem albo zużyciem materiału, dlatego konieczna jest jej całkowita wymiana. Nową chłodnicę oleju silnikowego do samochodu PEUGEOT 508 II znajdziesz w Deler.pl.