Powiadom mnie o dostępności

Czujniki poziomu płynu chłodzącego do LADA NIVA

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

23,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M16x1,5, Rozmiar klucza: 19 mm, Rodzaj czujnika: czujnik NTC, Ilość biegunów: 1, R...
22,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M16x1.5
24,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czerwony, Kolor obudowy: czerwony
23,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M16x1.5, Ilość połączeń: 1
15,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LADA

Czujnik poziomu płynu chłodzącego – LADA NIVA

Właściwy poziom płynu chłodniczego w samochodzie LADA NIVA kontrolowany jest przez czujnik, którego elektrody znajdują się w zbiorniczku wyrównawczym płynu. Jeżeli w układzie chłodzenia nastąpi znaczący ubytek płynu chłodzącego , np. za sprawą wycieku, czujnik przekazuje odpowiednią informację do jednostki sterującej pojazdu. Efektem będzie zapalenie się kontrolki ostrzegawczej na desce rozdzielczej pojazdu.

Awaria czujnika poziomu płynu chłodniczego w samochodzie LADA NIVA – objawy

Zapalenie się kontrolki ostrzegającej o zbyt niskim poziomie płynu chłodzącego w samochodzie LADA NIVA nie wolno lekceważyć. Dalsza jazda może skutkować przegrzaniem się silnika pojazdu i poważną usterką. Jeżeli jednak w zbiorniczku wyrównawczym znajduje się odpowiednia ilość płynu, a także nic nie wskazuje na to, by jego temperatura przekraczała normy (brak intensywnego parowania, poprawne wskazanie zegara podającego temperaturę silnika), awarii mógł ulec czujnik poziomu płynu chłodniczego.

LADA NIVA – przyczyny awarii czujnika poziomu płynu chłodzącego

Bardzo często przyczyną usterek czujnika poziomu płynu chłodzącego w samochodzie LADA NIVA są zabrudzenia krążące w układzie chłodzenia. Ich powodem jest brak regularnej wymiany płynu chłodzącego . W takich sytuacjach na elektrodach pomiarowych czujnika często osadza się kamień, co skutkuje błędnymi odczytami.