4 produkty
Wybierz auto
Temperatura otwarcia [°c]: 91
Ogrzewanie/chłodzenie: Z otworem odpowietrzającym
Rozwiń więcej danych
76,30
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
76,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Temperatura otwarcia [°c]: 91
Ogrzewanie/chłodzenie: Z otworem odpowietrzającym
Rozwiń więcej danych
76,30
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
76,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
EPS1879977
Temperatura otwarcia [°c]: 91
Ogrzewanie/chłodzenie: Z otworem odpowietrzającym
Rozwiń więcej danych
86,88
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
86,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
EPS1879975
Temperatura otwarcia [°c]: 91
Ogrzewanie/chłodzenie: Z otworem odpowietrzającym
Rozwiń więcej danych
86,88
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
86,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu BMW X7 zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie BMW X7 nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu BMW X7. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.