5 produktów
Wybierz auto
MAG352317100820
59,06
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
59,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADN19221C
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Ciężar [kg]: 0.29
Rozwiń więcej danych
152,71
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
152,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0451TH686082
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Wysokość 1 [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
101,82
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
101,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH3801118
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Średnica [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
57,67
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
57,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0357TH33182G1
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Rodzaj koprusu: Z obudową
144,50
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
144,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu NISSAN MAXIMA IV zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie NISSAN MAXIMA IV nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu NISSAN MAXIMA IV. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.