5 produktów
Wybierz auto
0451TH686082
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Wysokość 1 [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
103,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
103,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG352317100820
60,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
60,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH3801118
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Średnica [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
55,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
55,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADN19221C
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Ciężar [kg]: 0.29
Rozwiń więcej danych
147,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
147,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0357TH33182G1
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Rodzaj koprusu: Z obudową
138,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
138,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu NISSAN MAXIMA zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie NISSAN MAXIMA nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu NISSAN MAXIMA. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.