Powiadom mnie o dostępności

Czujniki prędkości do TOYOTA YARIS I

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

dla numeru OE: 83181 12020, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniaj�...
71,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.15, Zdjęcie producenta: 1
303,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
201,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rezystancja [Ohm]: 670, Ilość połączeń: 2
112,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA

Czujnik prędkości w samochodzie TOYOTA YARIS I

W samochodzie TOYOTA YARIS I bieżąca prędkość pojazdu obliczana jest na podstawie wskazań czujnika prędkości. Zlicza on obroty wału napędowego, na ich podstawie obliczając liczbę obrotów kół jezdnych. Informacje te czujnik przekazuje do sterownika, który przelicza je na prędkość, podawaną na prędkościomierzu w kilometrach lub milach na godzinę.

Objawy awarii czujnika prędkości w samochodzie TOYOTA YARIS I

Czujnik prędkości jest urządzeniem elektronicznym, którego niepoprawna praca powoduje błędne wskazania prędkościomierza pojazdu. Najczęściej spotykane objawy usterki w przypadku samochodu TOYOTA YARIS I, związane są ze wskazywaniem zbyt niskiej, w stosunku do rzeczywistej, prędkości jazdy lub całkowitym brakiem wskazań prędkościomierza. Zdarza się także, że wskazówka prędkościomierza przesuwa się ruchem skokowym zamiast liniowego podczas przyspieszania.

TOYOTA YARIS I – diagnostyka czujnika prędkości

W przypadku wystąpienia wymienionych objawów w samochodzie TOYOTA YARIS I, czujnik prędkości jest jednym z pierwszych podzespołów, które warto sprawdzić. Nawet jeżeli badanie auta testerem diagnostycznym nie wykaże kodów usterek, związanych z pracą czujnika (co dzieje się dość często), warto sprawdzić optycznie jego stan oraz podłączenie do instalacji zasilającej. Kolejne kroki diagnostyczne zależne są od konkretnego typu czujnika, wykorzystanego w danej wersji pojazdu (może być to czujnik indukcyjny lub czujnik Halla). Ze względu na stosunkowo niską cenę czujnika, często stosowaną metodą jest próba wymiany czujnika bez przeprowadzania zaawansowanej diagnostyki.