5 produktów
Wybierz auto
Producenci
NTYESTFT004
78,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
78,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR660089
Ilość połączeń: 7
243,07
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
243,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR660098
Ilość połączeń: 7
200,19
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
200,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT82343
75,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
75,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT82337
System zamykania: Z kluczem
73,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
73,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Stacyjka to podstawowy element funkcjonowania całego pojazdu. To komponent, który pełni bardzo ważne zadanie: dzięki niej uruchamia się zapłon, co sprawia, że samochód FIAT PALIO może włączyć się do ruchu. Stacyjka jest umieszczona zaraz obok kierownicy. W jej wnętrzu znajduje się wiele pomniejszych podzespołów, które wspólnie odpowiadają za jej poprawne działanie.
Objawy awarii stacyjki w samochodzie mogą być różne, jednak wszystkie z nich wskazują na istotne problemy, które warto jak najszybciej rozwiązać. Przede wszystkim mówi się o problemach z przekręceniem, włożeniem lub wyjęciem kluczyka. Można też zauważyć trudności przy kręceniu kluczem, np. hamowanie jego ruchu niezależnie od kierunku. Warto jednak pamiętać, że te objawy mogą łączyć się nie tylko z awarią stacyjki. Przed jej wymianą należy sprawdzić m.in. stan klucza – jeśli ten uległ uszkodzeniu albo jest bardzo zabrudzony, może nie tylko nie działać poprawnie, lecz także uszkodzić stacyjkę.
Wymiana stacyjki powinna być przeprowadzana tylko u mechanika. Cały proces przeważnie nie trwa długo, dzięki czemu można szybko cieszyć się na nowo sprawnym samochodem. Aby zachować pełny komfort korzystania z auta, warto reagować na uszkodzenia tego elementu jak najszybciej. Nawet stosunkowo niewielkie problemy z działaniem stacyjki mogą prowadzić do braku możliwości uruchomienia samochodu, przez co należy odpowiednio wcześnie zadbać o wymianę. W niektórych przypadkach, gdy brak możliwości odpalenia silnika wiąże się np. ze złamanym lub zablokowanym kluczem, może wystarczyć wyjęcie go ze stacyjki – należy jednak pamiętać o zachowaniu maksymalnej precyzji, by nie uszkodzić całego mechanizmu.