8 produktów
Wybierz auto
692,82
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
692,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN80E0504JPN
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 80
381,28
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
381,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN80E0503JPN
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
377,53
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
377,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCAL32110GS
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
Rozwiń więcej danych
551,71
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
551,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC113657
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
Rozwiń więcej danych
444,09
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
444,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA9005
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
Rozwiń więcej danych
500,71
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
500,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0564A9009
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 80
Rozwiń więcej danych
537,62
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
537,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0564A9008
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
Rozwiń więcej danych
427,99
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
427,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu HYUNDAI COUPE I. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie HYUNDAI COUPE I, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.