7 produktów
Wybierz auto
ERR209045A
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 140
795,69
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
795,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0319
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 130
Rozwiń więcej danych
677,62
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
677,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0986039660
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
Długość [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
552,19
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
552,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 281,53 zł
ERR209092A
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
735,39
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
735,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0986046190
Prąd ładowania alternatora [a]: 140
Długość [mm]: 201
Rozwiń więcej danych
694,50
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
694,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 281,53 zł
0564A0196
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 140
Rozwiń więcej danych
534,87
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
534,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCAL10384AS
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 140
Rozwiń więcej danych
692,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
692,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu SAAB 9-3 I. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie SAAB 9-3 I, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.