Powiadom mnie o dostępności

Rozruszniki samochodowe do LADA NIVA II

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: ASPS9103

Rozrusznik AS-PL S9103

Napięcie [V]: 12, Ilość zębów: 11, Moc znamionowa [kW]: 1.15, Kierunek obrotów: przeciwnie do ...
254,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0564S0128

Rozrusznik AS-PL S0128

Napięcie [V]: 12, Moc znamionowa [kW]: 1.3, Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazówek zegar...
338,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LADA

Rozrusznik do samochodu LADA NIVA II

Rozrusznik to element odpowiedzialny za uruchomienie silnika samochodu LADA NIVA II. Energia elektryczna doprowadzana z akumulatora do rozrusznika jest w nim zamieniana na pracę mechaniczną, która pozwala na obrót koła zamachowego w silniku. Dzięki temu wał korbowy jest wprawiany w ruch i osiąga prędkość umożliwiającą rozpoczęcie pracy silnika. Rozrusznik jest w stanie uruchomić silnik dzięki odpowiedniemu przełożeniu zębatek silnika i rozrusznika. Mała zębatka na wirniku rozrusznika obraca się bardzo szybko, napędzając dużą zębatkę silnika. Dzięki temu stosunkowo niewielki moment obrotowy może doprowadzić do uruchomienia jednostki.

Rozrusznik nie kręci – powody awarii rozrusznika w samochodzie LADA NIVA II

Zepsuty rozrusznik w samochodzie LADA NIVA II powoduje problemy z uruchomieniem silnika, czasem rozruch jednostki jest wręcz niemożliwy. Powodem awarii może być przegrzanie, przez które rozrusznik nie kręci z wystarczającą siłą. Rozrusznik samochodu LADA NIVA II jest przystosowany do pracy krótkookresowej. Gdy problemy z odpaleniem silnika wynikają z innego powodu niż rozrusznik, to wielokrotne próby uruchomienia silnika mogą doprowadzić do przegrzania rozrusznika. Elementy rozrusznika są także narażone na uszkodzenia. Problemy z rozrusznikiem w samochodzie LADA NIVA II mogą wynikać m.in. z niesprawnego elektromagnesu. Wówczas przekręceniu kluczyka mogą towarzyszyć metaliczne odgłosy. Zniszczeniu ulec może też element sprzęgający – wyłamane lub uszkodzone zęby elementu sprzęgającego uniemożliwiają rozruch. Może pojawić się wówczas charakterystyczne szarpanie.