3 produkty
Wybierz auto
ERR220434A
Napięcie [v]: 12
Moc znamionowa [kw]: 1.4
418,79
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
418,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
337,45
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
337,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
294,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
294,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rozrusznik to element odpowiedzialny za uruchomienie silnika samochodu SAAB 900 II. Energia elektryczna doprowadzana z akumulatora do rozrusznika jest w nim zamieniana na pracę mechaniczną, która pozwala na obrót koła zamachowego w silniku. Dzięki temu wał korbowy jest wprawiany w ruch i osiąga prędkość umożliwiającą rozpoczęcie pracy silnika. Rozrusznik jest w stanie uruchomić silnik dzięki odpowiedniemu przełożeniu zębatek silnika i rozrusznika. Mała zębatka na wirniku rozrusznika obraca się bardzo szybko, napędzając dużą zębatkę silnika. Dzięki temu stosunkowo niewielki moment obrotowy może doprowadzić do uruchomienia jednostki.
Zepsuty rozrusznik w samochodzie SAAB 900 II powoduje problemy z uruchomieniem silnika, czasem rozruch jednostki jest wręcz niemożliwy. Powodem awarii może być przegrzanie, przez które rozrusznik nie kręci z wystarczającą siłą. Rozrusznik samochodu SAAB 900 II jest przystosowany do pracy krótkookresowej. Gdy problemy z odpaleniem silnika wynikają z innego powodu niż rozrusznik, to wielokrotne próby uruchomienia silnika mogą doprowadzić do przegrzania rozrusznika. Elementy rozrusznika są także narażone na uszkodzenia. Problemy z rozrusznikiem w samochodzie SAAB 900 II mogą wynikać m.in. z niesprawnego elektromagnesu. Wówczas przekręceniu kluczyka mogą towarzyszyć metaliczne odgłosy. Zniszczeniu ulec może też element sprzęgający – wyłamane lub uszkodzone zęby elementu sprzęgającego uniemożliwiają rozruch. Może pojawić się wówczas charakterystyczne szarpanie.