Powiadom mnie o dostępności

Śruba tarczy hamulcowej do SKODA OCTAVIA I

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 16.1, Wymiar gwintu: M6x1, Materiał: stal, Kształt łba sruby / nakrętki: wewnę...
17,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 16, Wymiar gwintu: M6x1, Ilość na oś: 2, Rozmiar klucza: Torx-30, Rodzaj gwintu:...
19,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 16, Wymiar gwintu: M6x1, Rozmiar klucza: Torx-30, Rodzaj gwintu: Gwint zewn.
15,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA

Śruba tarczy hamulcowej w samochodzie SKODA OCTAVIA I

W samochodzie SKODA OCTAVIA I zastosowany został tarczowy typ układu hamulcowego. Jego elementami są m.in. śruby tarcz hamulcowych, których zadaniem jest mocowanie tarcz do piast koła. Śruby zapewniają stabilne osadzenie tarcz i zapobiegają wnikaniu zabrudzeń pomiędzy nie i powierzchnię piasty.

Kiedy wymienić śruby do tarcz hamulcowych w samochodzie SKODA OCTAVIA I?

Wielokrotne odkręcanie i przykręcanie śruby tarczy hamulcowej może skutkować wyrobieniem się jej gwintu. Śruby mogą także korodować, ze względu na zlokalizowanie w miejscu podatnym na wpływ warunków atmosferycznych. Widoczne zużycie gwintu czy ślady korozji są wskazaniem do wymiany śrub tarcz hamulcowych na nowy komplet. Innym przykładem sytuacji, w której rekomendowana jest wymiana śrub są uszkodzenia mechaniczne – np. spowodowane błędami montażowymi.

SKODA OCTAVIA I – wymiana śruby tarczy hamulcowej

Odkręcenie śrub tarcz hamulcowych w samochodzie SKODA OCTAVIA I nie stanowi większego problemu pod warunkiem posiadania odpowiedniego narzędzia, dopasowanego do kształtu łba śrub. Bardzo ważnym elementem montażu śrub jest zachowanie właściwego, zalecanego przez producenta pojazdu momentu dokręcenia. Zbyt słabe przykręcenie śrub może skutkować występowaniem nadmiernego luzu na tarczy, zbyt mocne z kolei może prowadzić do oberwania się gwintu i osłabienia połączenia pomiędzy tarczą hamulcową a piastą koła.