13 produktów
Wybierz auto
Nr art: MAX820750
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FES0577GERL
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FES0577GERR
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TRWBHX188E
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NKK2132104
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04112132103
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV34SKV753
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET6250901
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MET6250902
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TRWBHX189E
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TRWBHN261E
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TRWBHN262E
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX820749
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zaciski hamulcowe to jeden z podstawowych podzespołów tarczowego układu hamulcowego. Wewnątrz zacisków są montowane klocki hamulcowe, które naciskają na obracającą się wraz z kołem tarczę hamulcową, dzięki czemu FORD PROBE II może skutecznie hamować.
Zacisk hamulcowy jest na stałe przymocowany do zwrotnicy koła. Wewnątrz zacisku hamulcowego znajdują się tłoczki, które wysuwają się po naciśnięciu na pedał hamulca. Przesuwający się tłoczek dociska klocek hamulcowy do tarczy. Następnie obudowa zacisku przesuwa się do tarczy, zaciskając na niej klocek hamulcowy umieszczony po drugiej stronie zacisku. W efekcie oba klocki zostają zaciśnięte na tarczy, obniżając prędkość obrotową koła.
Zaciski hamulcowe pracują w wymagających warunkach – są narażone na wysokie temperatury, a także na zanieczyszczenia takie jak kurz i piasek. Muszą również sprostać działaniu dużych sił. Mogą przez to ulec typowym dla zacisków hamulcowych awariom: uszkodzeniu uszczelnień tłoczków, zatarciu sworznia zacisku, pęknięciom. Zniszczony zacisk hamulca może się zablokować, co uniemożliwi zachowanie bezpieczeństwa i normalne korzystanie z pojazdu FORD PROBE II.