Powiadom mnie o dostępności

Kolumna kierownicza do LEXUS ES V

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: FESASTACV40

FEBEST AST-ACV40

Ciężar [kg]: 1.38, Ilość: 3, Długość opakowania [cm]: 32.5, Szerokość opakowania [cm]: 8.7,...
200,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LEXUS

Kolumna kierownicza w samochodzie LEXUS ES V – zasada działania

Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak LEXUS ES V, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.

Objawy usterki kolumny kierowniczej w samochodzie LEXUS ES V

Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu LEXUS ES V, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie LEXUS ES V objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.

LEXUS ES V – kiedy wymienić przekładnię kierowniczą?

Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.