1 produkt
Wybierz auto
Krzyżak kolumny kierowniczej w samochodzie LEXUS GS łączy wałki kolumny i utrzymuje je w pozycji określonej ruchem kierownicy. Dzięki zastosowaniu dwóch krótszych wałków zamiast jednego długiego kolumna „składa się” w razie wypadku, dzięki czemu nie stanowi zagrożenia dla osób w pojeździe. Krzyżak pochłania podczas zderzenia dużą część energii kinetycznej, co również wpływa na bezpieczeństwo podróżujących samochodem LEXUS GS. Z czasem jednak krzyżak może wyrobić się, przez co pojawiają się na nim luzy i element nie jest w stanie zapewnić optymalnych parametrów pracy.
Pojawienie się minimalnych luzów na krzyżaku kolumny kierowniczej mogą sygnalizować stuki słyszalne podczas obrotu koła kierownicy. Obecność luzów na krzyżaku obniża efektywność pracy układu kierowniczego – niewielki obrót kierownicy nie wpływa na obrót kół, reagują one z opóźnieniem. Luzy prowadzą także do zacierania się krzyżaka. Objawem zacierającego się krzyżaka mogą być opory utrudniające obroty kierownicy oraz jej powrót do pozycji neutralnej. Uszkodzenie krzyżaka kolumny kierowniczej mogą sygnalizować również wibracje przenoszące się na kierownicę.