50 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
554,70
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
554,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
480,92
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
480,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492314
261,53
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
261,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492578
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
258,35
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
258,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491168
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
189,83
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
189,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492316
Długość [mm]: 945
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
278,74
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
278,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210361
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
357,72
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
357,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2514B7MTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.59
Rozwiń więcej danych
606,19
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
606,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
205,32
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
205,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
240,28
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
240,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491888
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
311,85
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
311,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491892
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
262,64
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
262,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980071
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
293,68
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
293,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299019
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
276,71
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
276,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1421R
437,22
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
437,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
539,62
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
539,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
474,83
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
474,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
344,69
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
344,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210362
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
255,14
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
255,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210383
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
324,93
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
324,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.