Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do CITROËN C4

163 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 629

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

377,75

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

377,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 688

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,99

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

316,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

328,04

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

328,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 625

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,42

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

251,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 946

Wymiar gwintu: 24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

530,06

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

530,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 624

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

550,50

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

550,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 925

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,30

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

286,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 647

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

363,46

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

363,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 912

Wymiar gwintu: 24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,57

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

320,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 670

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

506,50

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

506,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 8.59

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

791,34

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

791,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 950

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

376,67

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

376,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26

Długość 1 [mm]: 610

472,31

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

472,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24

434,16

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

434,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.496

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,07

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

302,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 630

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

413,50

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

413,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 623

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

258,32

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

258,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 649

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

560,45

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

560,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 79,95 zł

Długość [mm]: 650

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,67

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

269,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 925

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

379,37

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

379,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN C4

Wał napędowy w samochodzie CITROËN C4 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie CITROËN C4?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie CITROËN C4?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie CITROËN C4 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie CITROËN C4

W pojazdach CITROËN C4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

CITROËN C4 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.