172 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
479,61
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
479,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
383,99
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
383,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,62
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
283,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,30
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
207,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
304,54
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
304,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210268
Długość [mm]: 621
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
317,84
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
317,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
551,80
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
551,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
389,41
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
389,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
276,42
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
276,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
306,65
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
306,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
246,51
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
246,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY40144980032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
371,80
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
371,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482485
Długość [mm]: 939
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
306,05
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
306,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3178
Długość [mm]: 933
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
459,00
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
459,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT009
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
280,39
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
280,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT010
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
272,59
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
272,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT125
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
464,67
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
464,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT135
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna z automatyczną zmianą przełożeń
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
381,84
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
381,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT137
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
256,00
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
256,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470887
Długość [mm]: 633
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
260,73
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
260,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.