157 produktów
Wybierz auto
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
317,23
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
317,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
275,32
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
275,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
366,07
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
366,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
424,41
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
424,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210268
Długość [mm]: 621
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
311,72
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
311,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
290,22
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
290,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
273,32
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
273,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210255
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
255,26
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
255,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
290,24
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
290,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
238,94
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
238,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
561,05
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
561,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
203,60
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
203,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
234,80
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
234,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182628
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.496
Rozwiń więcej danych
284,01
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
284,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52357
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
275,37
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
275,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
426,75
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
426,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
BGADS6724RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 910
421,95
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
421,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6724LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
411,36
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
411,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6726RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
428,27
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
428,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210173
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 921
Rozwiń więcej danych
346,56
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
346,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN C4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN C4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN C4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN C4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN C4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN C4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.