93 produktów
Wybierz auto
0400302004190024
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
328,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205040
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
268,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205032
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
251,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8098
Długość [mm]: 613
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
481,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
481,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8097
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
440,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8092
Długość [mm]: 614
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
445,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 738
Rozwiń więcej danych
361,14
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
361,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205023
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
250,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205022
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
842,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
842,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNWNBM017
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1452
Rozwiń więcej danych
1 150,97
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
1 150,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
782,44
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
782,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
MAX492275
Długość [mm]: 891
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
330,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52557
Długość [mm]: 672
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
290,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52556
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
402,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
402,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0900L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
378,30
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
378,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0900R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
420,26
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
420,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS0918R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
429,29
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
429,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492277
Długość [mm]: 689.7
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
287,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491881
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
273,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 E90, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 E90 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 E90 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 3 E90 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 E90, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 E90 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.