561 produktów
Wybierz auto
723,17
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
723,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499205002
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
187,86
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
187,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205082
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
235,10
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
235,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190024
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
328,07
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
328,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205032
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
246,26
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
246,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205048
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
306,16
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
306,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491094
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
212,77
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
212,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
316,22
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
316,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM004
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 730
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1151
Długość [mm]: 618
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
436,65
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
436,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205023
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
236,40
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
236,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1152
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
421,39
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
421,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205022
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,66
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
224,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP201110
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
267,10
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
267,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM000
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205017
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
260,30
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
260,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205074
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
276,44
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
276,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
432,55
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
432,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205081
Długość [mm]: 810
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
298,46
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
298,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205047
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
225,58
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
225,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.