63 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
346,20
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
346,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190041
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
237,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042140144980020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
292,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980019
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
262,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66030
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
278,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210085
Długość [mm]: 798
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
180,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
180,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,60
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
251,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190140
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
268,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449031
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
171,57
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
171,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60233
Długość [mm]: 804.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
250,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR421017
Długość [mm]: 800
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
169,54
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
169,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
210,68
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
210,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT065
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
222,05
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
222,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210159
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
230,31
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
230,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210038
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
273,26
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
273,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT003
Felga, ilość otworów: 4
212,45
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
212,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492476
211,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
211,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210089
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 790
Rozwiń więcej danych
312,99
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
312,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210186
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
223,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183733
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.242
Rozwiń więcej danych
250,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN SAXO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN SAXO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN SAXO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN SAXO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN SAXO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN SAXO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.