Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do CITROËN SAXO

66 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

268,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

268,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

345,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 800

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

226,38

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

226,38

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 650

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

296,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 93,36 zł

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22

293,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

293,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22

Długość 1 [mm]: 617

321,92

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

321,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.46

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

217,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

217,82

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 812

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

341,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

341,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 614

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

228,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 617

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

359,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

359,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 807

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

197,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

197,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 5.602

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

240,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

240,32

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 5.476

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

218,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

218,95

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22

Długość 1 [mm]: 798

311,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

311,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 614

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

280,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

280,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 790

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

270,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

270,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 624

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

200,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

200,84

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.242

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

247,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

261,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 614

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

254,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

254,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN SAXO

Wał napędowy w samochodzie CITROËN SAXO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie CITROËN SAXO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN SAXO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie CITROËN SAXO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN SAXO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie CITROËN SAXO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN SAXO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie CITROËN SAXO

W pojazdach CITROËN SAXO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN SAXO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

CITROËN SAXO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN SAXO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.