57 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
345,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
345,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210020
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
268,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
268,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR421017
Długość [mm]: 800
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
171,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
171,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183169
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.46
Rozwiń więcej danych
228,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
228,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183470
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.476
Rozwiń więcej danych
218,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
218,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB184610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.602
Rozwiń więcej danych
240,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
240,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
349,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
296,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
296,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 93,36 zł
415,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
415,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS60232
Długość [mm]: 623
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
264,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1417L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 613
352,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
352,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299006
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
195,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
195,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210009
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
181,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
181,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
307,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4981
Długość [mm]: 800
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
315,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210038
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
280,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
280,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210048
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
256,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
256,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4438
Długość [mm]: 812
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
341,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT003
Felga, ilość otworów: 4
302,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
302,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210054
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
202,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
202,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN SAXO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN SAXO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN SAXO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN SAXO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN SAXO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN SAXO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.