66 produktów
Wybierz auto
0499210020
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
268,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
268,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
345,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
345,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
226,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
226,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
296,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
296,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 93,36 zł
BGADS1432R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
293,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
293,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1432L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 617
321,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
321,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183169
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.46
Rozwiń więcej danych
217,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4438
Długość [mm]: 812
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
341,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490311
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
228,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
228,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC3898
Długość [mm]: 617
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
359,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
359,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210156
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
197,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
197,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB184610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.602
Rozwiń więcej danych
240,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
240,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183470
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.476
Rozwiń więcej danych
218,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
218,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS1405R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 798
311,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
311,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210038
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
280,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
280,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210089
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 790
Rozwiń więcej danych
270,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
270,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210161
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
200,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
200,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183733
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.242
Rozwiń więcej danych
247,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
247,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210159
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
261,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210164
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
254,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN SAXO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN SAXO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN SAXO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN SAXO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN SAXO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN SAXO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.