60 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
345,92
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
345,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
205,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
205,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491086
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
217,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
217,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491120
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
212,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
212,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT003
Felga, ilość otworów: 4
302,52
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
302,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
304,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
304,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1415RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
387,04
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
387,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT065
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
253,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
253,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
419,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
419,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
293,41
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
293,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 93,36 zł
192,60
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
192,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4981
Długość [mm]: 800
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
340,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
340,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190042
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
261,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
261,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60233
Długość [mm]: 804.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
250,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
250,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1405L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 614
307,42
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
307,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1416RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
521,22
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
521,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449032
Długość [mm]: 812
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
275,42
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
275,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
289,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
289,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66030
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
278,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
278,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,48
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
251,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN SAXO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN SAXO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN SAXO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN SAXO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN SAXO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN SAXO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.