65 produktów
Wybierz auto
0499210020
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
275,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
275,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
348,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
348,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60233
Długość [mm]: 804.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
253,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449032
Długość [mm]: 812
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
276,74
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
276,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT067
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
271,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210085
Długość [mm]: 798
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
222,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
222,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS1417L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 613
369,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
369,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183169
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.46
Rozwiń więcej danych
210,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
210,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183470
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.476
Rozwiń więcej danych
219,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
219,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB184610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.602
Rozwiń więcej danych
236,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
236,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183733
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.242
Rozwiń więcej danych
243,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
243,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170104
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 797
Rozwiń więcej danych
389,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490931
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 807
Rozwiń więcej danych
241,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492476
213,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
213,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491153
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
227,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210009
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
183,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
183,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210164
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
237,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4438
Długość [mm]: 812
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
344,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
193,55
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
193,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR435352
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
237,93
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
237,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN SAXO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN SAXO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN SAXO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN SAXO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN SAXO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN SAXO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.