33 produktów
Wybierz auto
0499210004
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
331,31
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
331,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
329,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
329,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
184,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
184,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kaucja: 356,00 zł
0408170079
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
368,11
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
368,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170137
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
402,43
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
402,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170136
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
403,74
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
403,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1410L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
359,80
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
359,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210090
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
249,89
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
249,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210188
Długość [mm]: 860
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
321,27
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
321,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210225
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
182,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
182,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491106
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
275,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
275,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490488
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 592
Rozwiń więcej danych
200,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
200,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK59014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
325,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
325,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27137
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
222,23
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
222,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27136
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
268,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
268,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27122
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
279,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
279,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210025
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
217,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
217,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210023
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
246,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
246,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183787
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.61
Rozwiń więcej danych
251,50
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
251,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491678
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
241,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
241,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN ZX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN ZX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN ZX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN ZX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN ZX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN ZX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.