32 produktów
Wybierz auto
0499210004
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
179,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
179,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432775
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
233,05
zł/szt.
Kraków: śr. 09.04
U ciebie: śr. 09.04
233,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1618615
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
342,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
342,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
182,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
182,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kaucja: 356,00 zł
0408170079
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
364,57
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
364,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170136
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
399,86
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
399,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
320,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
320,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66034
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
328,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
328,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170137
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
402,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
402,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR463337
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
211,75
zł/szt.
Kraków: śr. 09.04
U ciebie: śr. 09.04
211,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183787
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.61
Rozwiń więcej danych
244,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
244,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK59014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
316,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
316,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980028
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
348,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
348,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490309
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
223,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
223,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210090
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
247,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
247,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210167
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
252,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210193
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
223,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
223,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210225
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
180,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
180,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210188
Długość [mm]: 860
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
315,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
315,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210023
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
239,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN ZX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN ZX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN ZX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN ZX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN ZX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN ZX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.