Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
14 produktów
Wybierz auto
0499241262
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
231,15
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
231,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183653
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.014
Rozwiń więcej danych
363,81
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
363,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7362
Długość [mm]: 632
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
418,93
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
418,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901594
Dla numeru oe: 37200-7s100
Długość całkowita [mm]: 790
Rozwiń więcej danych
480,13
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
480,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10024
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 65
Rozwiń więcej danych
2 533,52
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
2 533,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS015
Strona zabudowy: Przód pojazdu
807,01
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
807,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS014
Strona zabudowy: Przód pojazdu
1 006,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 006,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491139
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
280,41
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
280,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241394
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 631
Rozwiń więcej danych
280,79
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
280,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6325R
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
379,56
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
379,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS029
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 797
Rozwiń więcej danych
1 596,29
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 596,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNNS006
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 787
499,86
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
499,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900434
Długość [mm]: 790
439,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN PATHFINDER III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN PATHFINDER III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN PATHFINDER III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN PATHFINDER III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN PATHFINDER III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN PATHFINDER III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.