32 produktów
Wybierz auto
0510490462
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
226,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
226,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210081
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
307,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490461
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 942
Rozwiń więcej danych
284,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1628611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
340,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490460
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
342,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432773
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
352,78
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
352,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210112
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
222,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY40144980077
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
230,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491117
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
231,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS1418R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
Rozwiń więcej danych
583,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
583,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6713L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Długość 1 [mm]: 640
356,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
356,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6713R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Długość 1 [mm]: 930
380,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
380,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491130
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 960
Rozwiń więcej danych
282,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210120
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
385,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
385,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245120
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
327,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210012
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
301,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210016
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
237,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210052
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
229,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210155
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
336,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
336,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210014
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
268,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 806, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 806 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 806 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 806 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 806, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 806 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.