860 produktów
Wybierz auto
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
301,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245021
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
164,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
164,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499241299
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
428,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
428,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
419,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
419,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
474,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
474,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
357,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245012
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
208,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
208,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210302
Długość [mm]: 969
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
383,73
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
383,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
445,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
205,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245106
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
244,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210039
Długość [mm]: 567
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
157,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
157,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190151
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
249,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210007
Długość [mm]: 845
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
188,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
188,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
407,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490273
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
248,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.