850 produktów
Wybierz auto
0499245021
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
194,30
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
194,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
432,65
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
432,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241299
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
386,00
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
386,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,57
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
261,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245012
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
219,40
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
219,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
381,53
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
381,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
325,90
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
325,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210069
Długość [mm]: 1072
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
336,84
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
336,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
208,07
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
208,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
538,38
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
538,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,01
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
285,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
530,06
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
530,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210248
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 642
Rozwiń więcej danych
225,44
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
225,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
249,56
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
249,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4431
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
345,64
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
345,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490273
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
264,35
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
264,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
230,76
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
230,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042140144980044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
423,49
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
423,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205570
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
343,39
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
343,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
519,73
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
519,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.