32 produktów
Wybierz auto
SRL1628611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
344,29
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
344,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59013
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
333,96
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
333,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1418R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37
Rozwiń więcej danych
589,18
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
589,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6713L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Długość 1 [mm]: 640
359,93
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
359,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6713R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Długość 1 [mm]: 930
384,61
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
384,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210012
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
304,67
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
304,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210016
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
239,82
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
239,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210052
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
231,55
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
231,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210082
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
236,22
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
236,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210120
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
388,79
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
388,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210155
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
340,18
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
340,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27106
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
300,12
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
300,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442483
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
254,79
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
254,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491117
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
233,30
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
233,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491130
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 960
Rozwiń więcej danych
284,87
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
284,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490460
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
346,13
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
346,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490461
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 942
Rozwiń więcej danych
287,73
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
287,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490462
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
229,02
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
229,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449007
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
271,56
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
271,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432773
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
354,46
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
354,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 806, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 806 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 806 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 806 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 806, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 806 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.