65 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
344,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467043
Długość [mm]: 757
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
264,73
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
264,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
328,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
344,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
256,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471587
Długość [mm]: 479
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
214,17
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
214,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462028
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
222,51
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
222,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR436747
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M16 x 1,5
Rozwiń więcej danych
227,44
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
227,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261305
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 757
Rozwiń więcej danych
307,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8283
Długość [mm]: 853
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
350,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261135
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
250,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181728
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.956
Rozwiń więcej danych
273,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181993
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.816
Rozwiń więcej danych
294,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
294,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182587
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.356
Rozwiń więcej danych
273,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181562
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.674
Rozwiń więcej danych
239,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491721
Długość [mm]: 502
Otwór o śr [mm]: 8.16
Rozwiń więcej danych
270,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492560
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
310,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA ROOMSTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA ROOMSTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA ROOMSTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA ROOMSTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA ROOMSTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA ROOMSTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.