Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
64 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
346,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
346,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
412,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
412,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492614
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
311,01
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
311,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490768
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 472
Rozwiń więcej danych
233,63
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
233,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261264
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
165,97
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
165,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
236,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
236,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW123
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 480
Rozwiń więcej danych
269,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181993
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.816
Rozwiń więcej danych
297,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
297,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261223
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,62
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
272,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261302
Długość [mm]: 479
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
249,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
249,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS9628R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
416,37
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
416,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
463,58
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
463,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980676
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
377,90
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
377,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980702
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 472
Rozwiń więcej danych
284,35
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
284,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW069
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,73
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
277,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
366,37
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
366,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18307
Strona zabudowy: Z prawej
514,46
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
514,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA ROOMSTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA ROOMSTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA ROOMSTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA ROOMSTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA ROOMSTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA ROOMSTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.