67 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
216,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
333,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
417,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
417,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261264
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
169,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
169,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261135
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
250,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261206
Długość [mm]: 536
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
265,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
265,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980676
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
362,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980702
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 472
Rozwiń więcej danych
275,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
229,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261305
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 757
Rozwiń więcej danych
312,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
312,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261136
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
307,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
284,24
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
284,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
350,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471587
Długość [mm]: 479
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
215,57
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
215,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449019
Długość [mm]: 472
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
257,24
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
257,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR436747
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M16 x 1,5
Rozwiń więcej danych
236,44
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
236,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
347,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490769
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
214,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA ROOMSTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA ROOMSTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA ROOMSTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA ROOMSTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA ROOMSTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA ROOMSTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.