Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
60 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 025,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
1 025,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Numer seryjny: Nwn-vv-015
1 120,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
1 120,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 994.6
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
1 300,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
1 300,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
524,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
524,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
742,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
742,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
586,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
586,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
540,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
540,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
522,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
522,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 547
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
627,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
627,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 556
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
1 284,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 284,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 1040
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
508,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
508,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1030
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
571,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
571,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
656,42
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
656,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
455,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 977
Rozwiń więcej danych
632,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
632,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 547
Rozwiń więcej danych
506,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
506,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1027
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
589,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
269,49
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
269,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 547
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
500,45
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
500,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.