65 produktów
Wybierz auto
782,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
782,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB305725
Długość [mm]: 985
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
991,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
991,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB305727
Długość [mm]: 556
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
1 297,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 297,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP201377OL
Długość [mm]: 623
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
625,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
625,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201378OL
Długość [mm]: 976
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
770,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
770,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201385OL
Długość [mm]: 547
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
633,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
633,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201388OL
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
708,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
708,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201387OL
Długość [mm]: 1030
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
717,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
717,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201375OL
Długość [mm]: 596
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
512,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
512,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201379OL
Długość [mm]: 977
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
607,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
607,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
282,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203208
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
410,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
410,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
474,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
474,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
570,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
570,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
601,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
601,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201388
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1024
Rozwiń więcej danych
539,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
539,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1322
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
450,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV021
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
405,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
405,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV023
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
308,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV051
623,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
623,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.