63 produktów
Wybierz auto
NTYNWNVV015
Numer seryjny: Nwn-vv-015
1 120,05
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
1 120,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
05502714S40LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
536,01
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
536,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305725
Długość [mm]: 985
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
982,13
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
982,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB306520
Długość [mm]: 994.6
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
1 300,50
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
1 300,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
MAX492523
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
593,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
593,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467061
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,10
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
272,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
524,99
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
524,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201387
Długość [mm]: 1030
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
571,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
571,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201390
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
742,93
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
742,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201386
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
561,83
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
561,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201385OL
Długość [mm]: 547
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
627,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
627,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201388
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1024
Rozwiń więcej danych
534,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
534,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201387OL
Długość [mm]: 1030
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
710,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
710,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
280,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
280,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1322
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
450,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
450,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
577,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
577,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
388,29
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
388,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV136
Ilość zębów: 40
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
594,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
594,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499201378
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
613,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
613,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.