64 produktów
Wybierz auto
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 035,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
1 035,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV056
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
576,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
576,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV051
623,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
623,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
392,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
392,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
311,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
311,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305725
Długość [mm]: 985
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
991,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
991,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
GSP201375OL
Długość [mm]: 596
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
645,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
645,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201377OL
Długość [mm]: 623
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
631,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
631,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499201375
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 596
Rozwiń więcej danych
533,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
533,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201379OL
Długość [mm]: 977
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
764,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
764,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201377
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
533,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
533,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499201378
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
625,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
625,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201379
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 977
Rozwiń więcej danych
640,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
640,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201388OL
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
715,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
715,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201387OL
Długość [mm]: 1030
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
724,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
724,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201389OL
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
738,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
738,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485758
Długość [mm]: 547
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
502,83
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
502,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492521
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
718,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
718,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492526
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
476,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
476,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492522
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
501,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
501,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.