62 produktów
Wybierz auto
MAX492520
Ograniczenia producenta: Gkn uf
Długość [mm]: 985
Rozwiń więcej danych
697,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
697,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV056
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
687,29
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
687,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV103
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
531,02
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
531,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
589,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
589,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV061
494,09
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
494,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV015
Numer seryjny: Nwn-vv-015
1 305,54
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
1 305,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
377,12
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
377,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201377
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
538,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
538,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201377OL
Długość [mm]: 623
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
606,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
606,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV058
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
586,82
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
586,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499201378
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
638,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
638,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV057
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
710,60
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
710,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492521
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
711,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
711,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
784,10
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
784,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 67,00 zł
LOB305725
Długość [mm]: 985
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
993,34
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
993,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 67,00 zł
NTYNPWVV051
617,73
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
617,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485758
Długość [mm]: 547
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
488,85
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
488,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6587
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
575,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
575,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201379
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 977
Rozwiń więcej danych
620,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
620,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.