312 produktów
Wybierz auto
0499218280
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
383,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
383,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980051
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
320,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
320,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4918
Długość [mm]: 533
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
558,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
558,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299212
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
384,50
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
384,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 035,95
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
1 035,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262028
Długość [mm]: 990
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
369,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
369,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218198
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
229,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
229,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499262060
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
253,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
253,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6000
Długość [mm]: 997
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
602,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
602,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218189
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
221,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
221,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218329
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
380,02
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
380,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499262022
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
283,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
283,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV018
280,39
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
280,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218194
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
241,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
241,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492511
250,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
250,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262062
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 959
Rozwiń więcej danych
368,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
368,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4868
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
554,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
554,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8596
Długość [mm]: 947
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
720,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
720,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8725
Długość [mm]: 518
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
788,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
788,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201403
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 1033
Rozwiń więcej danych
618,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
618,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.